Due diligence inom området digitala varumärken
När man förvärvar ett nytt företag gör man ofta efterforskningar gällande det företagets affärsmöjligheter, deras finansiella status, deras anställda och företagets immateriella rättigheter såsom patent och varumärken. En tillgång som ofta glöms bort vid en due diligence-process är dock domännamn – en digital tillgång som kan vara minst lika betydelsefull och värdefull.
Utifrån erfarenhet har vi lärt oss att de förvärvande företagen ofta missar att inkludera digitala tillgångar såsom domännamn och sociala medier vid en due diligence. Inom Zacco kan vi hjälpa dig med att gå igenom, verifiera och bedöma domännamnsportföljen hos ett företag samt identifiera deras närvaro på sociala medier, liksom förekomst av sådana problem som vanligen finns inom dessa områden.
Genom att inkludera detta i förvärvsprocessen kan du undvika obehagliga överraskningar och onödiga kostnader.
Denna tjänst kan även kombineras med våra due diligence-erbjudanden inom andra tjänsteområden.
Är du på gång med att förvärva ett nytt företag eller gå ihop med en potentiell affärspartner, och vill säkerställa att du får det du betalar för? Låt oss hjälpa dig.
Tillbaka till alla tjänster